Share |

BEST WESTERN Hotel Esplanade

---------------------------------------------------------------

Västerås 2015

(teksti Rami, oikoluku/puhtaaksikirjoitus Tapio)

Torstai 16.4.2015

Aamulla 05:30 Kauppiksen pihalla oli joukku pelaajia ja vanhempia valmistautumassa jo perinteeksi muodostuneeseen kauden päätösturnaukseen, suuntana tänä vuonna Ruotsin Västerås.
Silja Galaxy toimi kuljetusvälineenä, joka oli lähes tyhjä lukuunottamatta tätä innokasta säbäporukkaa.
Tukholmasta jatkettiin bussilla Västeråsiin, jossa majoituttiin Best Western Esplanadiin. Paikan päällä vietettiin yhteinen illallinen Piazza di Spagnassa, jonka jälkeen siirryttiin hotellin huomaan nukkumaan.

Perjantai 17.4.2015

Aamupalan jälkeen joukkue lähti viettämään yhteistä aikaa Prison Islandiin, jossa erikseen kasatut "tiimit" ottivat toisistaan mittaa erilaisissa haastavissa tehtävissä. Toimihenkilöistä kasattu joukkue oli pitkään piikkipaikalla, mutta aivan kalkkiviivalla "Team Hylje" kiilasi ohi ja voittoon.
Lounas käytiin samalla reissulla syömässä, jonka jälkeen jatkettiin hotelliin lepäämään ja valmistautumaan ensimmäiseen peliin.

1. pelissä vastaan asettui Romfartuna G IF.
Alku taisi mennä pikkuisen jännityksen piikkiin, mutta kuskin paikalla kuitenkin koko ajan oltiin, vaikka vastustaja ensimmäisen maalin pääsikin tekemään. Pikku hiljaa alkoi peli rullaamaan ja erätauolle siirryttiin 1-5 johtoasemassa.
Toinen erä oli edelleen meidän hallintaa ja pari maalia saatiin lisää tehtyä - lopputulos siis 1-7.

Peli 1 - klo 17:45 Romfartuna G IF - SalBa P00: 1 - 7

Maalit: Jaska, Jonne, Venttu, Nikke, Jussi, Sane 2

Pelin jälkeen päivällisellä lapioitiin pastat vatsaan, hengailtiin kaupungilla ja siitä takaisin hotellille odottamaan seuraavan pelin alkua, joka alkoi aika eksoottiseen aikaan, 22:15 !

Vastaan asettui tuleva turnausvoittaja Linköpings IBK 2.
Pitkä päivä painoi selvästi jaloissa ja yhtään helpotusta ei ainakaan tuonut vastustajan pitämä todella kova vauhti. Taistelupeli, vaikka ehkä hienokseltaan enemmän jouduttiin kyykkimään. Viime minuuteilla pallo kävi IBK:n ylärimassa ja lähellä voittoa oltiin. Pisteet kuitenkin jaettiin luvuin 1-1.
Pelin jälkeen nopea tankkaus ja päät tyynyyn.

Peli 2 - klo 22:15 SalBa P00 - Linköpings IBK 2: 1 - 1

Maali: Sane

Lauantai 18.4.2015

Alkulohkon viimeisessä pelissä Järfallaa vastaan alku ei lupaillut oikein hyvää, vaikka totaalinen hallinta pelissä meillä olikin. Lohkon ykkössijaan pääsyyn olisi tarvinnut takoa hirmu määrä maaleja. Siinä ei alkupelissä onnistuttu. Lopulta tolppien väliinkin alettiin osumaan ja tulosta alkoi syntyä. Loppunumerot 7-0 kertoo pelistä kaiken oleellisen.

Peli 3 - klo 11:45 SalBa P00 - Järfälla IBK: 7 - 0

Maalit: Jaska 2, Sane, Jussi 2, Niklas, Elppi

Semifinaalit alkoivat jo samana iltana. Vastaan saatiin tuttu joukkue, menneellä kaudella SM-sarjan viidenneksi sijoittunut FBC Turku.
Saatiin pelin aikana luotua hyviä maalipaikkoja, mutta sisälle saakka palloa ei saatu. Hyvä ottelu pelattiin, mutta FBC oli niukasti parempi luvuin 2-0.

Semit: klo 19:15: SalBa P00 - FBC Turku: 0 - 2

Taival päättyi turnauksessa siis puolivälierään, mutta lohtuna voi kuitenkin pitää tasapeliä turnauksen voittanutta joukkuetta vastaan.

Sunnuntai 19.4.2015

Sunnuntaina jäikin sitten luppoaikaa oheistoimintaan - joukkue lähti Kokpunkten action-kylpylään uimaan vanhempien tuhlatessa rahojaan ostarilla.
Tätä kirjoittaessani istumme bussissa Tukholman satamassa odottamssa laivaan pääsyä. Aamulla ajellaan Raumalle ja siihen päättyy kausi 2014-2015

Isot kiitokset Pelimatkoille järjestelyistä, bussimme kuljettajalle Askolle ja eritoten JoJo Mika Salolle tästä reissusta.